لیگ ملت‌های والیبال| ایران انتقام شکست در المپیک را از کانادا گرفت/ عملکرد مشابه شاگردان عطایی در هفته دوم

16:27 - 04 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۰۰۳۱
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود از هفته دوم لیگ ملت‌های 2022 مقابل کانادا به برتری دست یافت.

خبرگزاری میزان – در ادامه دیدارهای روز پنجم از هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۲ تیم ملی ایران در هشتمین بازی خود از دور مقدماتی از ساعت 15 امروز(شنبه) به مصاف تیم ملی کانادا رفت که در پایان این بازی تماشایی شاگردان بهروز عطایی موفق شدند با نتیجه 3 بر صفر از سد کانادا بگذرند تا ضمن گرفتن انتقام شکست تلخ در المپیک توکیو چهارمین پیروزی ایران در دور مقدماتی کسب شود.

ست‌های این بازی با امتیازهای 25-21، 27-25 و 25-18 به سود ایران پایان یافت تا ملی‌پوشان والیبال ایران هفته دوم را همانند هفته نخست با 2 برد و 2 باخت پشت سر بگذارند. به این ترتیب شاگردان عطایی با 4 برد و 12 امتیاز به رده هشتم صعود کردند.

در سوی مقابل کانادا با همان 2 برد و 6 امتیاز در رده چهاردهم باقی ماند تا به این ترتیب شانسی برای صعود به دور نهایی نداشته باشد.

در پایان این بازی امین اسماعیل‌نژاد در ادامه روند درخشان خود ۱۵ امتیاز کسب کرد و امتیاز آورترین بازیکن ایران مقابل کانادا شد و در کنار وی امیر حسین اسفندیار با 14 امتیاز بازی درخشانی را به نمایش گذاشت. در سوی مقابل استفان مار با کسب 18 امتیاز بهترین بازیکن زمین شد، اما درخشش وی برای فرار کانادا از شکست کافی نبود.

میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، محمد طاهر وادی، مهدی جلوه، امیر رضا سرلک، امین اسماعیل‌نژاد و محمد رضا حضرت‌پور در پست لیبرو ترکیب آغاز کننده ایران مقابل کانادا بودند.

پیش از این بازی تیم ملی هلند با درخشش نیمیر عبدالعزیز موفق شد با نتیجه 3 بر 2 آرژانتین را از پیش رو بردارد تا لاله‌های نارنجی با 5 برد موقتا به رده پنجم صعود کنند. فرانسه هم موفق شد ترمز ژاپن را بکشد و با نتیجه 3 بر صفر از سد سامورایی‌ها گذشت تا قهرمان المپیک توکیو با 6 برد و 18 امتیاز در صدر باقی بماند.

در ادامه دیدارهای روز پنجم از هفته دوم ایتالیا با اسلوونی دیدار خواهد کرد و لهستان به مصاف استرالیا می‌رود. در آخرین بازی هم بلغارستان میزبان آمریکا خواهد بود.

هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال 2022 از 14 تیر ماه به میزبانی دو شهر اوزاکا ژاپن و گدانسک لهستان آغاز می‌شد و تیم ملی والیبال ایران در این هفته به مصاف تیم‌های لهستان، صربستان، ایتالیا و اسلوونی خواهد رفت.

*آمار بازی ایران با کانادا:

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *